Remediation & Optimization

Software Asset Management (SAM) kan op efficiënte en tijdige wijze inzicht bieden in software-uitgaven, maar hoe haal je daadwerkelijk waarde uit deze inzichten?

Hoe zorg je ervoor dat acties zoals het leveren van gebruiksrapporten, het berekenen van besparingen en het implementeren van die besparingen op de juiste manier worden opgepakt, gevalideerd en geprioriteerd? Bovendien, hoe vertaal je die waarde als je door meer overzicht over je softwarelandschap kosten kunt verlagen en risico’s zoals non-compliance kunt beperken? Onze Remediation & Optimization (R&O) Service is ontwikkeld om precies dit soort vragen te beantwoorden.

Met de R&O Service beheert ons specialistenteam niet alleen de lijst met (remediërings- en optimalisatie)acties, maar helpen ze ook de haalbaarheid van voorgestelde acties te valideren. Zodra er een lijst met acties is opgesteld, werken we samen met jou en je stakeholders om de juiste prioriteiten te bepalen en een uitvoeringsplan te ontwikkelen. Dit plan richt zich op het benutten van de waarde die tijdens de uitvoering van je SAM-programma is ontdekt.

Van inzicht naar waarde

R&O stelt je in staat om inzichten te vertalen naar concrete waarde voor de organisatie.

Resultaatgericht

Het behalen van resultaten en het realiseren van waarde staat centraal binnen R&O, waardoor KPIs gemakkelijk te volgen zijn.

Samenwerking

R&O-activiteiten vereisen samenwerking met diverse stakeholders om de juiste acties te bepalen. Ons gespecialiseerde team helpt bij het opzetten van regelmatige workflows en processen om R&O-activiteiten soepel te laten verlopen.

Bewustzijn vergroten

Door meer samenwerking groeit het bewustzijn over de waarde van R&O-beheer. Dit kan medewerkers aanmoedigen om proactiever met SAM om te gaan. Dit kan medewerkers aanmoedigen om proactiever met SAM om te gaan.

Extra inzichten

Tijdens R&O-activiteiten en gesprekken met stakeholders kunnen aanvullende inzichten naar voren komen, zoals mogelijkheden om contracten te bundelen of over te stappen naar licentiemodellen die beter aansluiten bij het gebruik.

Welke toegevoegde waarde ervaren klanten?

Klanten die gebruikmaken van deze service zien doorgaans een positieve en vrijwel directe return on investment (ROI). In eerste instantie komt deze ROI voort uit het benutten van bestaande inzichten uit hun SAM-programma. Naarmate het proces verder volwassen wordt, kunnen we vaak extra waarde creëren door onverwachte inzichten, waardoor de oorspronkelijke doelen zowel in financiële als in immateriële waarde worden overschreden.

Laten we een gesprek beginnen